Extc.cz - Drogová internetová poradna
INTERNETOVÁ PORADNA

Zodpovězený dotaz

Serotoninový syndrom, MDMA, přetrvávající potíže

15.12.2022

Dotaz

Zdravím, Téměř před třemi týdny jsem s kamarádem užil mdma. Na naše poměry to nebylo ani tak velke mnozstvi - 0,2 až 0,25 postupne nasalne. Pricemz to same mdma jsem jiz jednou uzil. Ale jiz poprve jsem se s nim dostal tehdy do pro me neznameho stavu (tento stav prisel az s vyssi davkou, nejdrive to byl klasikcy m stav) ten stav bych popsal jako psychedelicky, ale bez vizualu. Pri teto zkusenosti se vsak vizualy pridali, spise takove fleky, spiraly na stenach a rozostrene textury. Pak na me prisel takovy neklid, ktery me zvedl ze zidle a moje telo zaplavilo teplo, jskoby smerem od srdce, to stalo jeste nekolikrat behem toho stavu. Pak me napadlo ze jsem v tom stavu az moc dlouho (i kdyz to tak nebylo, jelikoz jsem cas vnimal naprosto jinak) zkratka jsem dostal strach ze mam serotoninovy sydrom. Normalne jsem vsak usnul zhruba 2,5 hodiny po posledni davce, ktera spustila i tento stav. Druhy den jsem mel roztazene zornice a moje srdce bilo nezvykle silne. Rikal jsem si ze i kdyby to byl SS tak neni nijak silny a odezni do par dni. Oci se mi jiz na druhy den stahli a celkove jsem se citil lepe. Ve stredu, tri dny po jsem byl jiz temer ok, ale vecer jsem si dal pomerne velky kybl, ktery u me vyvolal docela zvlastni stav, nevenoval jsem tomu zas tak velkou pozornost. Rano ve ctvrtek jsem se vsak vzbudil z divnym pocitem, ktery nedokazu specifikovat, ale i tak jsem si zahulil. V patek jsem citil totez a po rannim kyblu jsem si rekl ze pokud se toho pocitu chci zbavit. Tak jsem prestal az do ted. V sobtou jsem si dal na plese 1 pivo, ktere dalo stav jako 3. Citil jsem se po nem docela unaveny, coz mi udelalo radost. Jelikoz jsem mel od meho zazitku problem usnout, ale vzdy se podarilo. Ale jakmile jsem lehl do postele bylo mi jasne ze neusnu, navic se onen pocit zacal zintezivnovat a moje srcde zacalo opet bit ponekud vice. Nakonec jsem spal asi 1,5h. V nedeli rano( tyden od meho zazitku) jsem napsal na jinou poradnu, kde mi poradili doplnovat vitaminy(horcik,vapnik,zinek) a vyhnout se drogam(coz jsem netak uplne dodrzel, uzival jsem az do patku nikotin) jakmile jsem vsak zacal brat vitaminy, muj stav se postupne zlepsoval, az v patek kdy jsem se citil asi nejblize normalu. Vecer jsem si dal, ten den asi 4, nikotinovy sacek a ten mi udelal klasickou nikotinovou nevolnost. Tak jsem uspudil ze je cas jit spat, jenze jsem zacal opet zintezivnovani onoho pocitu a buseni srdce, jeste se pridal tres a neklid v nohou ( tyto dve veci vsak odeznili po zhruba pul hodine). Ted je ctvrtek dalsiho tydne a na onen pocit jsem si jiz docela zvykl, ale zjistil jsem ze mam vysoky tlak(temer vsehny priznaky). Take vnimam beh casu dost zrychlene. Nevite nejakou presnejsi diagnozu? Pripadne co by jste na mem miste v mem veku delali? Predem dekuji

*

Zdravím, rád bych dodal něco ke svému dotazu. Temer dva roky jsem skoro kazdy den kouril marihuanu. Přesně dva týdny od mého zažitku s M, problémy s usnutím předstali a stala se z nich spíše únava, neboli když chci usnout tak jen na par minut zavřu oči a spím, což se mi nikdy nedělo. Zároveň něco málo pod dva týdny od zážitku se mi dělo to že jsem měl lehké vizualy s se zavrenyma ocima bezprostredne po probuzeni. Zaroven jsem dle rad, z jine poradny zacal pit medunkovy caj, ktery pri pomaha se spankem a take jsem pomerne hodne prekopal svuj jidelnicek, ktery do te doby byl hodne nevyvazeny a plny tuku a sacharidu. Dekuji

40572
 

Odpověď

Dobrý den,

děkujeme za dotazy, spojila jsem je a odpovídám na ně zároveň. Přijde mi fajn, že sledujete, co se s Vámi děje a hledáte pro sebe pomoc. Rád byste se dozvěděl přesnější diagnózu, v týmu ale nemáme doktora a navíc to přes internet těžko určovat s jistotou. Můžu se však vyjádřit k situacím, které se Vám dějí a jak by bylo možné teď postupovat.

Stavy, které popisujete po užití MDMA, nejsou nijak nezvyklé. Při vyšších dávkách se opravdu mohou objevovat tzv. pseudohalucinace, při kterých můžete mít zvýšené vnímaní barev a zvuků. Pocity tepla, které Vám zaplavily tělo, bývají při intoxikaci MDMA klasickým projevem přehřívání organismu.

Ráda bych se zaměřila na pocity, které zažíváte i s odstupem několika týdnů. Těžko určit, zda jste opravdu zažil serotoninový syndrom, nebo se jedná o něco jiného. Při užívání (a kombinování) různých drog je potřeba počítat s různými reakcemi. Drogy mohou přispět k rozvoji fyzických i psychických potíží, které mohou časem odeznít, zároveň můžou znamenat dlouhodobější problém.

V každém případě mi přijde důležité aktuálně vynechat veškeré návykové látky a dopřát tělu dostatek odpočinku. Na základě toho můžete odpozorovat, zda jsou tyto přetrvávající stavy stále následkem drog. Přijde mi velmi užitečné i nadále užívat zmíněné bylinky a čaje. Upravená vyvážená strava a dostatek pohybu na čerstvém vzduchu může být super doplněk. Pokud by však Vaše nepříjemné stavy přetrvávaly i nadále, je potřeba vyhledat odbornou pomoc. V Praze se můžete obrátit např. na kliniku adiktologie pro mladistvé, vyhledat pomoc psychologa, nebo oslovit svého praktického lékaře.

Zdraví drogová poradna EXTC

Aktuality

30.01.2023
Nikotinové sáčky - Webinář pracovníků Centra prevence v Brně

Zajímavý webinář zaměřený na nikotinové sáčky, jejichž užívání nabírá na popularitě hlavně mezi m...

Více ...
15.01.2023
Syntetické kationty v MDMA

V rámci hudebního festivalu Imagination, který proběhl v listopadu 2022 byla ve třech jednotlivýc...

Více ...
11.12.2022
Možnosti podpory v drogové závislosti

Kde najít podporu ve snaze dostat se z drogové závislosti? Někdy může být těžké se v tom vyznat,...

Více ...
18.11.2022
Výroční zpráva mezinárodního vývoje v oblasti harm reduction 2020 - 2022

Víte, že v období let 2020 a 2022 došlo po více než šesti letech k významnému nárůstu počtu zemí,...

Více ...
24.10.2022
CBD a kratom

V poslední době se užívání kratomu a CBD těší velké oblibě. Obě látky jsou v České repu...

Více ...
Všechny aktuality